Za nami druga edycja konkursu EB Kreator, którego celem jest promocja osiągnięć i dobrych praktyk w kreowaniu marki pracodawcy czyli w dziedzinie employer brandingu.

Do rywalizacji o tytuł EB Kreatora zgłosiło się ponad pięćdziesiąt firm. Sześciu członków jury – ekspertów w dziedzinie mediów, rekrutacji oraz budowania marki pracodawcy przyznało pięć statuetek EB Kreator 2015 oraz jedno wyróżnienie. Zobacz pełną relację z gali EB Kreator 2015.

Najlepsza kampania employer branding

Najlepszą kampanią employer branding roku 2015 została kampania Grupy PZU – #najlepszastrona, która zyskała uznanie jury ze względu na promowanie pracodawcy z przymrużeniem oka i dystansem do korporacji. Doceniono także wykorzystanie w kampanii serwisów społecznościowych i promocji za pośrednictwem znanych blogerów.

Najlepsza zakładka kariera

Za najlepszą firmową stronę poświęconą karierze uznano stronę Clearcode, która w dopracowanej wizualnie formie proponuje kandydatom kompletną informację na temat pracodawcy, równie dobrze widoczną w wersji mobilnej. Strona odpowiada na wszystkie najnowsze trendy w obszarze candidate experience oraz perfekcyjnie eksponuje oferty pracy.

Najlepsze ogłoszenie rekrutacyjne

Zwycięzcą w kategorii „Ogłoszenie rekrutacyjne” została firma STX Next, którą wyróżniono za ogłoszenie skierowane do uczestników konferencji dla Python Developerów. Oprócz skuteczności Jury doceniło zachęcającą do zabawy ulotkę-origami, z której można złożyć papierowego pytona w kolorystyce charakterystycznej dla CI firmy.

Najlepsza kampania w social media

Najlepszą kampanią w social media okazały się działania rekrutacyjne agencji Fenomem, która na Snapchacie poszukiwała aktywnych w mediach społecznościowych kandydatów do działu kreatywnego. Kampania zaangażowała ponad 100 osób, a agencja wzbogaciła się o pracowników i nowych „obserwujących” w aplikacji.

Najlepsza akcja rekrutacyjna

Zwycięzcą w kategorii „Akcja rekrutacyjna” została firma IKEA za zorganizowanie akcji rekrutacyjnej pod hasłem „Make a chair and take a seat” do nowego sklepu sieci w Bydgoszczy. Bezpośrednio w jej wyniku firma zatrudniła 10 osób, a popularność akcji w mediach zapewniła dodatkowe 8 tys. zgłoszeń na różne stanowiska do tego sklepu.

Nagroda Jury

Jury przyznało specjalne wyróżnienie firmie Merixstudio za konsekwentne, spójne, kreatywne i niskokosztowe podejście do działań wizerunkowo-rekrutacyjnych oraz za pokazanie, jak działania z obszaru employer branding mogą wspierać cele marketingowe.

Galeria zdjęć

Relacja video z gali EB Kreator 2015