8 lutego 2017 ogłoszono wyniki EB Kreator, największego konkursu employer branding, organizowanego przez GoldenLine. Do trzeciej edycji zgłosiło się aż 100 firm, wysyłając rekordową liczbę ponad 160 zgłoszeń. Jury wyróżniło nominacjami ponad 30 pracodawców, przyznało osiem statuetek EB Kreator 2016 oraz jedną Nagrodę Jury. Zobacz pełną relację z gali.

Najlepsza kampania employer branding

Najlepszą kampanią employer branding roku 2016 została kampania Lidl Polska, prowadzona z udziałem pracowników firmy pod hasłem „Lidl zaczyna się od ludzi”. Jury doceniło akcentowaną w kampanii transparentność pensji oferowanej obecnym i potencjalnym pracownikom, a także kompleksowe podejście do tematu oparte na wielokanałowej komunikacji z wykorzystaniem spotów radiowych, telewizyjnych, kinowych, reklamy prasowej i outdoorowej. W wyniku kampanii firma otrzymała ponad 20 tysięcy aplikacji i dotarła do szerokiego grona odbiorów, realizując zakładane cele wizerunkowe.

Najlepsza zakładka kariera

Za najlepszą zakładkę kariera uznano stronę Merixstudio, która w czytelny sposób prezentuje najpotrzebniejsze informacje kandydatom, również w wersji mobilnej. Kandydat w szybki sposób jest w stanie sprawdzić m.in.: aktualne oferty pracy, benefity oraz ścieżkę rozwoju w firmie. Merixstudio stawia na jasną komunikację – prosty formularz rekrutacyjny, możliwość zadania pytania do oferty i prezentacja osób odpowiedzialnych za rekrutację z ramienia HR oraz przyszłego zespołu.

Najlepsze ogłoszenie rekrutacyjne

Zwycięzcą w kategorii „Ogłoszenie rekrutacyjne” została firma Stanley Black & Decker. Jury doceniło pomysł i nieszablonowe podejście firmy do tematu ogłoszenia rekrutacyjnego. Prosty billboard umieszczony na stacji warszawskiego metra, informujący o przeniesieniu siedziby firmy z dzielnicy biznesowej (tzw. „Mordor”) do lokalizacji bliżej centrum i adresem do zakładki kariery przyniósł firmie wzrost nadesłanych aplikacji o 203%.

Najlepsza kampania w social media

Zwycięzcą w tej kategorii została firma IKEA Retail, która na Facebooku stworzyła kampanię opartą na mini serii video-postów. Składa się z trzech odcinków, a każdy jest skierowany do innej grupy docelowej. Prosty i humorystyczny przekaz, idealnie dopasowany do wąskiej grupy m.in. dekoratorów, grafików i architektów, zapewnił firmie spływ ponad 2200 aplikacji.

Najlepsza akcja rekrutacyjna

Zwycięzcą w kategorii „Akcja rekrutacyjna” została firma Polpharma za kompleksową organizację pierwszego w Polsce, rocznego programu stażowego skierowanego do studentów i absolwentów biotechnologii i nauk pokrewnych pt. „Laboratorium kariery”. W wyniku akcji firma otrzymała 1810 aplikacji od kandydatów, spośród których wybrała i zaprosiła na staż 18 wyjątkowo utalentowanych naukowców.

Najlepsze wideo wizerunkowo-rekrutacyjne

Za najlepsze wideo wizerunkowo-rekrutacyjne uznano film Future Processing „Better Future – Medical Imaging Project”, gdzie firma prezentowała projekt medyczny, nad którym pracuje i do którego potrzebowała nowych pracowników. Rozpoznawalny, zapadający w pamięć motyw Rembrandta i storytelling pozwolił zatrudnić 10 osób z rekrutacji wewnętrznej i 15 nowych osób do firmy, a także wywołał pozytywny szum wokół marki.

Najlepsza wewnętrzna kampania employer branding

W tej kategorii Jury postanowiło przyznać dwie równorzędne nagrody dla: Apptension i Avon Cosmetics Polska za prowadzone w 2016 roku wewnętrzne kampanie employer branding.

Firma Apptension stworzyła Wishlistę, czyli platformę crowdfundingową, w której pracownicy mogą głosować na zgłoszone przez siebie projekty. Miesięcznie z platformy korzysta średnio 70% zespołu i do tej pory udało się zrealizować 34 z 47 zgłoszonych projektów, m.in. zakup gier planszowych do firmy, organizację imprezy integracyjnej oraz turniej siatkówki.

Firma Avon Cosmetics Polska ujęła Jury spójnością marki konsumenckiej z EVP pracodawcy, różnorodnością podjętych działań w ramach hasła “inspiring work. empowering women” oraz nietypowym podejściem do tematu badania kultury organizacyjnej, gdzie wykorzystanie elementów grywalizacji pozwoliło uzyskać 89% frekwencji w badaniu!

Nagroda Jury

Jury przyznało specjalne wyróżnienie firmie Aterima Med za organizację akcji “Jeszcze bardziej zaopiekowani” a tym samym za dobre działanie nie tylko na rzecz swojej marki pracodawcy, ale także rynku agencji zatrudnienia, którego firma jest przedstawicielem. Aterima Med specjalizuje się w świadczeniu usług opieki domowej dla osób starszych i niesamodzielnych w Polsce i w Niemczech.  Aby zdobyć wiedzę o tym, jak pracuje się opiekunom, firma zorganizowała badanie satysfakcji, podczas którego badani mogli zgłaszać swoje propozycje, uwagi i prośby. Po przeanalizowaniu odpowiedzi Aterima Med wdrożyła wiele z zaproponowanych rozwiązań, które zaprezentowała w krótkim wideo skierowanym do opiekunów i kandydatów.

Galeria zdjęć

Relacja video z Gali EB Kreator 2016