28 marca 2019 podczas uroczystej Gali zostały ogłoszone wyniki konkursu EB Kreator, organizowanego przez GoldenLine. To już piąta odsłona największego i najbardziej prestiżowego konkursu employer branding w Polsce.  W tej edycji wzięło udział 79 pracodawców, przesyłając łącznie 148 zgłoszeń. Statuetkę i tytuł EB Kreator 2018 otrzymały ostatecznie firmy: DGS Poland / DGS Business Services; IKEA Retail, Dunning, Kruger & Associates; FFW Communication; PwC Polska; McDonald’s Polska oraz Lidl. Zobacz pełną relację z tego wydarzenia.

Najlepsza zakładka kariera

W kategorii zakładka kariera wyróżnione zostały firmy: DGS Poland / DGS Business Services; Landingi.pl oraz Cinkciarz.pl.
Statuetkę EB Kreatora otrzymała firma DGS Poland / DGS Business Services. Jury doceniło zakładkę karierową przede wszystkim za podejście do tematu, realizację i autentyczność. A także za kompletną wiedzę o firmie, którą kandydat dostaje na zakładce kariera. Jej nowa wersja, stworzona w wyniku zwiększonych potrzeb rekrutacyjnych, miała promować silną markę pracodawcy i pokazać EVP. Na stronie pojawiło się ponad 20 filmów i 150 zdjęć z
pracownikami oraz 2 wirtualne wycieczki po firmie. W ciągu pierwszego miesiąca liczba odsłon wzrosła pięciokrotnie w porównaniu do poprzedniej wersji strony, a wynik ankiety ewaluacyjnej zrealizowanej wśród pracowników i kandydatów wyniósł powyżej 4 na skali od 1 do 5.

Najlepsze wideo wizerunkowo-rekrutacyjne

W tej kategorii nominacje do nagrody otrzymał firmy: IKEA Retail; Jeronimo Martins Polska; Arla Global Shared Services; Zakłady Mięsne Henryk Kania oraz Agora.
Film wizerunkowo-rekrutacyjny IKEA Retail uzyskał najwyższą ocenę Jury za świetną produkcję pokazującą wartości i wyjątkową kulturę firmy. To także wideo, które odpowiada na potrzeby i oczekiwania współczesnych ludzi dotyczących miejsca pracy, w tym świadomego decydowania o wyborze pracodawcy.

Najlepsza kampania social media

Za najlepszą kampanię w mediach społecznościowych wyróżniono firmy: PwC; Jysk; PZU; Ikea Retail oraz Capgemini Polska.
Firma PwC, szukając konsultantów do działu audytu, zrealizowała kampanię rekrutacyjną w formie vloga. Jego bohaterka pokazała, jak wygląda życie w audycie – czyli zadania, zespół, biuro i benefity, a także co robi po pracy. Poza odcinkami vloga przyszli audytorzy mogli zapoznać się ze słownikiem pojęć z tej dziedziny i zobaczyć przykładowe zadania audytorskie. Kampania zakończyła się eventem dla kandydatów, po którym zaofertowano 55 nowych
osób. Jury doceniło projekt nie tylko za wyniki, ale również za jego świetne dopasowanie do grupy docelowej, oparcie kampanii o codzienność pracy i pokazanie przede wszystkim jej autentycznego charakteru.

Najlepsza akcja rekrutacyjna

W tej kategorii Jury nominowano firmy: McDonald’s Polska; Volvo Polska; PwC; KMD Poland oraz Performante.
Najlepszą akcję rekrutacyjną przeprowadziła sieć gastronomiczna McDonald’s Polska, która przygotowała spersonalizowaną minikampanię, opartą na insightach grupy docelowej. Akcja została doceniona przede wszystkim za dobrze przygotowaną kampanię i świetne rozpoznanie potrzeb grupy docelowej.

Najlepsza kampania employer branding

Za najlepszą kampanię employer branding nominacje otrzymały firmy: PwC; IKEA Retail; PZU; Arla Global Shared Services oraz FABRYKI MEBLI FORTE.
Kampania EB firmy PwC to Asior Vlog – forma wideobloga umożliwiła pokazanie, jak wygląda codzienna praca w audycie, podróż do biura, poranna kawa, a także cały proces rekrutacji. Zwieńczeniem akcji był event połączony z grą rekrutacyjną, w trakcie którego kandydaci mogli przeprowadzić audyt fikcyjnej spółki, a w efekcie 55 osób otrzymało od PwC ofertę pracy lub praktyk. Statuetka za tę kampanię była przede wszystkim efektem innowacyjnego i ciekawego pomysłu oraz dobrze dobranych kanałów komunikacji.

Najlepsza wewnętrzna kampania employer branding

Wewnętrzna kampania employer branding zrobiła największe wrażenie na Jury w przypadku firm: Dunning, Kruger & Associates; Santander Bank Polska; 10Clouds; Empik oraz FABRYKI MEBLI FORTE.
W DNA firmy Dunning, Kruger & Associates wpisane są dobre relacje między ludźmi. Boże Narodzenie to dobry moment, aby pokazać, że pracownicy są ważni i wyjątkowi. Dlatego przed świętami każdy z nich znalazł pod choinką niezwykły prezenty – figurkę z klocków LEGO oddającą jego wygląd, charakter i pasje. Do każdej figurki dołączone było unikalne opakowanie oraz instrukcja, a wszystko wykonane własnoręcznie przez grupy robocze w tajemnicy przed resztą pracowników. Firma otrzymała statuetkę za niestandardowy pomysł i ciekawą inicjatywę zgodną z wartościami firmy, a także za personalizację i autentyczne celebrowanie obecności ludzi na pokładzie.

Najlepsze ogłoszenie rekrutacyjne

Firmy nominowane do nagrody w tej kategorii to: FFW Communication; AmRest (Starbucks); Chroma; DHL Express (Poland) oraz mBank.
Agencja reklamowa FFW Communication w swoich ogłoszeniach skupiła się na doszlifowanej graficznie formie, nowoczesnych środkach przekazu i treściach oddających charakter firmy. Stąd kreatywne copy, nieszablonowe nazwy stanowisk, rzucające się w oczy grafiki i gify. Ogłoszenia zawierają też mikrotesty weryfikujące zdolności kandydatów. Efektem był spływ od 50 do 80 CV na każdą ofertę pracy. Ogłoszenia doceniono m.in. za jasne komunikowanie oczekiwań względem kandydatów, wykorzystanie persony pozytywnej i negatywnej w treści ogłoszenia i za komunikację spójną z brandem.

Nagroda Jury

Jury przyznało nagrodę specjalną firmie Lidl. Pracodawca został doceniony za wielokanałowość, dobry dobór mediów i kreowanie trendów po swojemu. Doceniono również autentyczność prowadzonych działań employer brandingowych, świetne efekty rekrutacyjne i wizerunkowe i promowanie jawności wynagrodzeń.

Galeria zdjęć

Relacja video z Gali EB Kreator 2018